Kas pārbaudīs skaitītāju?
- Detaļas
- Kategorija: Ir problēma!
- Publicēts 18 Aprīlis 2012
„Labdien! Aizvadītā gada septembrī, nolasot dzīvokļa elektroenerģijas skaitītāja rādījumu, konstatējām, ka tas ir nesamērīgi liels – aptuveni 185 kilovatstundas mēnesī. Decembrī mēraparāts jau uzrādīja 228 kilovatstundas.
Pēdējā laikā neesam iegādājušies jaunu sadzīves tehniku, kas varētu patērēt tik daudz elektroenerģijas. Kaimiņu skaitītājs no mūsējā atpaliek tikai par piecām kilovatstundām.
Kur es varētu vērsties ar lūgumu veikt elektroenerģijas patēriņa pārbaudi? Savā divistabu dzīvoklī dzīvojam jau sesto gadu. Līdz pērnajam septembrim elektroenerģijas vidējais patēriņš mums nepārsniedza 120 kilovatstundu mēnesī pat tad, kad dzīvoklī veicām remonta darbus. Ar cieņu, Iluta Skaldere-Repse”
Atbild Latvenergo komunikācijas nodaļas pārstāve Ivita Bidere:
Lai nebūtu jāsēž tumsā
- Detaļas
- Kategorija: Komunālie pakalpojumi
- Publicēts 18 Aprīlis 2012
Daudzdzīvokļu mājās visā Latvijā pienāk brīdis, kad nepieciešams veikt kopējo elektroietaišu remontu un atjaunošanu, jo to normatīvais kalpošanas laiks – 30 gadu – tuvojas beigām.
Kas ir mājas kopējās elektroietaises? Tās ir elektrības komunikācijas, kas nodrošina gaismu kāpņu telpās, pagrabos un bēniņos, darbina liftus. Ikvienā mājā ir simtiem metru elektrības vadu un desmitiem elektrosadales skapju, kas jāuzrauga mājas pārvaldniekam. Dzīvokļu īpašnieki zina, ka elektroietaises mājoklī ir jāuztur kārtībā, jo pretējā gadījumā var izcelties ugunsgrēks vai cilvēks var saņemt strāvas triecienu, un tad atkarībā no strāvas stipruma, iedarbības ilguma un citiem faktoriem var rasties nepatīkamas izjūtas, apdegumi, samaņas zudums, krampji vai pat iestāties nāve.
Sarēķiniet siltumu!
- Detaļas
- Kategorija: Namu pārvalde
- Publicēts 18 Aprīlis 2012
Uzņēmums Jelgavas nekustamā īpašuma pārvalde (JNĪP) šogad piedāvā iedzīvotājiem iespēju uzzināt, cik taisnīga ir maksas sadale par siltumenerģiju starp viņu mājas dzīvokļiem. Šai lietā pārvaldei palīdzēs Rīgas Tehniskās universitātes speciālisti.
Pirms daudziem gadiem Jelgavā izveidojās dīvaina situācija, kad dažu dzīvokļu īpašnieki atslēdza savus mājokļus no centrālās apkures sistēmas, līdz ar to izmainot normālu apkures sistēmas darbību visā mājā un radot jukas siltumenerģijas patēriņa aprēķinos.
Renovācija pēc vācu standartiem
- Detaļas
- Kategorija: Namu pārvalde
- Publicēts 18 Aprīlis 2012
Pagājušajā rudenī Jelgavas nekustamā īpašuma pārvaldes siltināšanas projekti guva atzinību visā valstī. Māja Kr. Helmaņa ielā 3 tika atzīta par energoefektīvāko atjaunoto daudzdzīvokļu ēku Latvijā 2010. gadā. Palūdzām pārvaldes tehnisko direktoru Oļegu Kukutu pastāstīt par JNĪP turpmākajiem renovācijas plāniem.
Jelgava bija viena no pirmajām pilsētām Latvijā, kur pievērsās dzīvojamo māju renovācijai. 2002. gadā sāka ar nelieliem darbiem – mājām siltināja gala sienas, lika jaunas ārdurvis un logus kāpņu telpās.
Turpmāk darbi vērsās plašumā. JNĪP sāka sadarbību ar vācu renovācijas speciālistiem. Pateicoties Latvijas–Vācijas pilotprojektam, Jelgavā pilnībā nosiltinātas divas mājas (4. līnijā 1 un Kr. Helmaņa ielā 3). Darbu izpildes kvalitāti uzraudzīja vācu inženieri.
Par zemes nomas līgumu slēgšanu
- Detaļas
- Kategorija: Likumi
- Publicēts 18 Aprīlis 2012
Natālija VASIĻJEVA,
JNĪP kontroles un kvalitātes nodaļas vadītāja
Līgumu slēgšana par zemes nomu zem daudzdzīvokļu mājām ir aktuāls jautājums visā Latvijā. Saskaņā ar likumu „Par valsts un pašvaldību dzīvojamo māju privatizāciju” zemes gabala īpašnieka pienākums ir slēgt līgumu par zemes gabala nomu ar privatizēta objekta īpašnieku. To dzīvojamo māju, kuras atrodas cita īpašnieka zemes gabalā, dzīvokļu īpašnieki var arī pilnvarot mājas pārvaldītāju noslēgt šādu līgumu.
Likums paredz, ka gadījumā, ja zemes nomas līgums ar zemes gabala īpašnieku nav noslēgts, zemes gabala īpašniekam ir tiesības līguma noslēgšanu pieprasīt tiesas ceļā, vēršot prasību pret personu, kam nodotas mājas pārvaldīšanas un apsaimniekošanas tiesības.
Komforta zona
- Detaļas
- Kategorija: Namu pārvalde
- Publicēts 18 Aprīlis 2012
Plaši pazīstamais dizainers Artemijs Ļebedevs ir sacījis: „Mūsu cilvēkiem komforta zona beidzas aiz dzīvokļa durvīm. Īstam Eiropas iedzīvotājam komforta zona ietver dzīvokli, kāpņu telpu, pagalmu un pilsētas centru”. Vai esam iemācījušies dzīvot eiropeiski?
Ļoti lēni mēs sākam saprast, ko nozīmē dzīvot daudzdzīvokļu namā. Namu pārvaldes māca dzīvokļu īpašniekus būt atbildīgiem par māju, likumi darbojas skarbāk – tie spiež mūs būt atbildīgiem.
Kas rakstīts jūsu rēķinā?
- Detaļas
- Kategorija: Komunālie pakalpojumi
- Publicēts 18 Aprīlis 2012
Kas ir klientu apkalpošanas nodaļa? Tā ir jebkuras namu pārvaldes sirds. JNĪP klientu nodaļa ir centrs, kur pieņem iesniegumus un izsniedz izziņas, noslēdz līgumus un sagatavo rēķinus. Bet nodaļas galvenais uzdevums ir informācijas sniegšana un aprēķinu veikšana.
Klientu apkalpošanas nodaļas vadītāja Anžela Mizūne lieki nerunā, nodaļas darbu viņa raksturo dažos vārdos: „Mūsu uzdevums ir gādāt, lai klients būtu informēts, līdz ar to arī apmierināts”.