Kas ikvienam dzīvokļa īpašniekam jāzina par ūdens uzskaiti?
- Detaļas
- Kategorija: Likumi
- Publicēts 15 Decembris 2018
Svarīgākais par individuālajiem ūdens uzskaites mēraparātiem no Ministru kabineta noteikumiem Nr.1013 Kārtība, kādā dzīvokļa īpašnieks daudzdzīvokļu dzīvojamā mājā norēķinās par pakalpojumiem, kas saistīti ar dzīvokļa īpašuma lietošanu.
Ūdens zudumi tiek kontrolēti!
- Detaļas
- Kategorija: Komunālie pakalpojumi
- Publicēts 15 Decembris 2018
„Pārvaldnieks maina ūdens patēriņa skaitītājus uz mūsu rēķina! Vai tas ir pareizi?” jautā jūrmalnieki
Simtiem tūkstoši dzīvokļu īpašnieku visā Latvijā katru mēnesi apmaksā tā saukto ūdens korekciju. Pēc būtības tas ir kaut kur mājā pazudis ūdens, kurš nekad nav iztecējis pa lietotāju krāniem. Protams, ka maksāt par nebijušu pakalpojumu ir sāpīgi, tikai jebkurš no variantiem, kā atrisināt šo problēmu, maksā vēl dārgāk.
Samazinām apkures rēķinus!
- Detaļas
- Kategorija: Komunālie pakalpojumi
- Publicēts 15 Decembris 2018
Ar auksta laika iestāšanos iedzīvotāji rēķinus par apkuri allaž gaida ar bažām. Mūžīgais jautājums – vai ir iespēja samazināt maksu par siltumu bez lieliem kapitālieguldījumiem mājā? Šādu jautājumu uzdevām mūsu izvēlētajiem ekspertiem – RTU Siltuma, gāzes un ūdens tehnoloģijas institūta direktoram Egīlam Dzelzītim un AS Rīgas siltums valdes loceklim Uģim Osim.
■ Kā pareizi vēdināt dzīvokli?
■ Vai pakešu logi palīdz vai kaitē?
■ Kāpēc jauni radiatori nesilda?
■ Vai pietiek ar jumta siltināšanu?
■ Cik lielu ekonomiju dod alokatori?
Kooperatīva priekšsēdētājam – augstākais C1 valodas prasmju līmenis
- Detaļas
- Kategorija: Namu pārvalde
- Publicēts 15 Decembris 2018
„Cik labi dzīvokļu īpašnieku kooperatīva priekšsēdētājam jāpārvalda latviešu valoda?”
Atbild Valsts valodas centra speciālisti:
– Dzīvokļu īpašnieku kooperatīva priekšsēdētājam valsts valoda obligāti jāpārvalda līmenī, kas atbilst augstākajam, – C1. Šādu prasību ir izvirzījis Ministru kabinets noteikumos Nr.733.
Kur vērsties, ja nav karstā ūdens?
- Detaļas
- Kategorija: Ir problēma!
- Publicēts 15 Decembris 2018
„Mūsu mājā Silciema ielā 9 jau divas nedēļas nav karstā ūdens. Siltumsistēmu apkalpojošo organizāciju Siltumserviss Rīga sazvanīt grūti, bet, kad tas izdodas, operators neko izskaidrot nespēj. Kam žēloties, lai remontdarbi beigu beigās tiktu kontrolēti?”
Atbild uzņēmuma Rīgas namu pārvaldnieks pārstāvis Krists Leiškalns.
Kad tas viss beigsies?
- Detaļas
- Kategorija: Tarifi
- Publicēts 15 Decembris 2018
Kaut arī iedzīvotāji mājā Krišjāņa Valdemāra ielā 143 par zemes nomu maksā, iespējams, visdārgāko maksu Rīgā, tomēr tiesu prāvas turpina uzvarēt
„Rakstu avīzei tādēļ, ka jūs periodiski skaidrojat sāpīgo tēmu par attiecībām starp dzīvokļu un zemju īpašniekiem. Daudzi žurnālisti par šo tēmu atsakās rakstīt – vai nu nesaskata jēgu, vai varbūt vienkārši baidās…”, tā sākas redakcijā saņemtā vēstule no kādas iedzīvotājas Krišjāņa Valdemāra ielā 143.
„Oktobra beigās Rīgā nomira 94 gadus veca kundze,” raksta vēstules autore. „Viņa bija parasta veca sieviete, kas ne ar ko neatšķīrās no citām Rīgas večiņām. Kādreiz viņa bija sākumskolas skolotāja, taču tas bija ļoti sen.
Tarifs pagaidām nemainās
- Detaļas
- Kategorija: Tarifi
- Publicēts 22 Novembris 2018
Siltuma skaitītāju verifikācija tiek veikta ik pēc diviem gadiem, apšaubīt iesniegto rēķinu pamatotību nav pamata
Novembrī rīdzinieki saņēma šīs sezonas pirmos apkures rēķinus, un lielākoties tie bija izrakstīti par aptuveni divu nedēļu ilgu apkures periodu. Maksa katrā mājā ir atšķirīga, pat ja tās ir līdzās vai tuvumā esošas. Talkā jāņem Sabiedrisko pakalpojumu regulatora skaidrojums par to, kā veidojas maksa par siltumu un no kā sastāv siltuma tarifs.