Viss kas jāzin par savu māju!

Darīsim KOPĀ!

RNP atskaitās par veiktajiem remontdarbiem

14. martā pašvaldības namu pārvaldes Rīgas namu pārvaldnieks vadītājs Ervins Straupe sniedza pārskatu pilsētas domes Mājokļu un vides komitejai. Galvaspilsētas galvenajam pārvaldniekam nācās atbildēt uz asiem un reizēm nepatīkamiem deputātu jautājumiem.

Daudz runāts par Rīgas dzīvojamo māju jumtu avārijas stāvokli. Ko namu pārvalde darījusi, lai savestu tos kārtībā?

– 2012. gadā mēs konkursa ietvaros saņēmām finansiālos aprēķinus 135 jumtu remontam, – pavēstīja Ervins Straupe, – bet reāli izdevās nomainīt tikai 58, jo pārējām mājām vai nu nebija nepieciešamo uzkrājumu, vai arī iedzīvotāji atteicās no remonta. Jauniem jumtiem pagājušajā gadā tika iztērēti 608 tūkstoši latu.

Vai jūs stimulējat māju vecāko izraudzīšanu?

– Dzīvokļa īpašuma likuma 16. panta pirmajā daļā tiešām ir teikts, ka dzīvokļu īpašnieku kopība, noslēdzot attiecīgu līgumu, var pilnvarot citu personu izlemt kopības kompetencē esošus jautājumus (izņemot jautājumus, ko saskaņā ar likumu var izlemt tikai dzīvokļu īpašnieku kopsapulcē). Lai izvēlētos pilnvaroto personu, dzīvokļu īpašnieku kopībai ir jābūt ar mieru, ka viens cilvēks rīkojas visu īpašnieku vārdā. Tādas tiesības saskaņā ar Dzīvokļu īpašuma likumu iegūst persona, par kuru balsojušas vismaz 2/3 dzīvokļu īpašnieku.

Mūsu uzņēmums atbalsta māju vecāko ievēlēšanu un pat ir izdevis speciālu bukletu. 2012. gadā pilnvarotās personas ievēlētas 653 mājās. Šobrīd tādas personas jau ir 756 RNP pārvaldītajās mājās.

Kādi remontdarbi veikti dzīvojamajās mājās?

– 2012. gadā 79 mājās esam salabojuši inženierkomunikācijas (370000 latu vērtībā), 129 mājās nomainījuši logus (362000 latu), 195 mājās ielikuši jaunas durvis (200000 latu), ar 13 mājām noslēguši līgumus par kāpņu telpu kosmētisko remontu un ar 18 mājām – par cokolu remontu.

Kādi ir iedzīvotāju reālie parādi?

– Pēc šā gada 1. janvāra datiem, iedzīvotāji mums bija parādā 28417800 latu. Salīdzinājumam: 2012. gada 1. janvārī pamatparāds bija 25509000 latu.

Ko esat darījuši, lai pasargātu māju jumtus un pagrabus no zagļiem un vandāļiem?

– Šā gada 7. martā 16 daudzdzīvokļu mājās tika ierīkota ugunsdrošības signalizācija. Savukārt apsardzes signalizācija ierīkota 267 siltummezglu telpās, 62 bēniņos un 16 lifta šahtās.

Saskaņā ar likumu pārvaldniekam par ikvienu dzīvojamo māju jāiekārto mājas lieta, kurā jāapkopo mājas tehniskie un finanšu dokumenti. Šai informācijai jābūt pieejamai jebkuram dzīvokļa īpašniekam. Ko jūs darāt, lai izpildītu šo prasību?

– Saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem Nr. 908 katrai mājai tiešām jāiekārto sava mājas grāmata. Pagaidām māju kadastrālās lietas, zemesgabalu plāni, informācija par māju īpašniekiem, tehniskā dokumentācija, plāni, inženierkomunikāciju shēmas, apsekošanas slēdzieni, apsaimniekošanas līgumi, kopsapulču protokoli glabājas mūsu namu pārvaldes iecirkņos, bet mēs plānojam līdz 2014. gadam ieviest vienotu elektronisku mājas lietas formu. Visi ar māju saistīties dokumenti būs pieejami elektroniskā formā, un iedzīvotāji varēs operatīvi tiem piekļūt.

Kā iedzīvotāji var steidzami izsaukt namu pārvaldes santehniķi vai elektriķi un kur var iegūt precīzus viņu darba izcenojumus?

– Paziņot par nepieciešamajiem remontdarbiem koplietošanas telpās iedzīvotāji var jebkurā mūsu klientu apkalpošanas centrā vai zvanot savas mājas pārzinim, kura kontakttālrunis vienmēr ir norādīts dzīvokļa rēķinā. Ārpus darba laika mēs zvanus pāradresējam avārijas dienestam.

Ja runa ir par remontu dzīvoklī, tad tādus darbus namu pārvaldes meistari līdz šim nav pildījuši, tāpēc arī cenrāža tiem nav. Bet šobrīd mūsu uzņēmums ir izstrādājis maksas pakalpojumu pilotprojektu, ko izmēģināsim Juglas un Kurzemes iecirkņos. Mēnesi sekosim projekta realizācijas gaitai, pēc tam izstrādāsim kārtību, kādā tamlīdzīgus pakalpojumus varētu saņemt dzīvokļu īpašnieki.

Kā sokas ūdens korekcijas likvidēšana? Jūs esat piedāvājuši dzīvokļos uzstādīt precīzus skaitītājus, kā uz to raugās cilvēki?

– Lai mājā uzstādītu vienota parauga ūdens patēriņa mērītājus, ir vajadzīgs kopsapulces lēmums. Dzīvokļu īpašniekiem ar balsu vairākumu jāatbalsta projekts un jāpieņem lēmums par tā finansēšanu (piemēram, maksu par skaitītājiem mēs varam kā atsevišķu pozīciju iekļaut nākamajā dzīvokļa rēķinā).

Līdz šā gada 1. janvārim vēlēšanos uzstādīt precīzus skaitītājus ar rādījumu attālinātas nolasīšanas sistēmu bija izteikuši astoņu māju iemītnieki. Viena skaitītāja uzstādīšanas orientējoša cena ir 12,95 lati bez PVN, rādījumu nolasīšanas sistēmas uzstādīšana vienam dzīvoklim – 24,50 latu. Bez tam īpašniekiem jāmaksā arī par pašu nolasīšanu – 0,25 lati bez PVN mēnesī.

Atgādināsim, ka Rīgas namu pārvaldnieks apsaimnieko ap 4000 māju. Salīdziniet šo skaitli ar datiem par veiktajiem remontdarbiem, jumtu nomaiņu un signalizācijas uzstādīšanu, un paši sapratīsiet, vai pašvaldības namu pārvalde var lepoties ar panākumiem.

Numuru arhīvs: spied un lasi!