Viss kas jāzin par savu māju!

Darīsim KOPĀ!

Remonts – bez kavēšanās, samaksa – trīs gadu laikā!

Jauns jumts mājas Rīgā, Parādes ielā 7A, iedzīvotājiem šoziem ļaus ietaupīt

Noorganizēt jumta remontu mazā mājā noteikti nav vienkāršs uzdevums, jo nelielas mājas dzīvokļu īpašnieku uzkrājums remontiem nav liels. Remontam nepieciešamo līdzekļu sakrāšana var ilgt vairākus gadus, tikmēr māja ir auksta un slapja. Kā izrādās, četru dzīvokļu mājas iedzīvotāji Parādes ielā 7A Bolderājā atrada veidu, kā pasargāt savu māju un sevi no nepatikšanām.

„Iepriekšējais pārvaldnieks mums vispār nepalīdzēja!”

Mājas vecākā Ilona Kanašenoka mūsu avīzei vispirms pastāstīja par māju – izrādās, tā uzbūvēta jau 1970. gadā:

– Māja bija paredzēta padomju armijas personālam – virsniekiem, tādēļ varētu šķist, ka tai jābūt kārtīgi būvētai, taču – nekā. Remonta laikā mēs saskārāmies ar ļoti daudziem iepriekšējo gadu būvniecības brāķiem, kuri arvien biežāk lika sevi manīt, gluži tāpat kā vecais šīfera jumts, kas ar gadiem savu laiku bija pilnībā nokalpojis.

Dzīvokļu īpašnieki stāsta, kā vērsušies pie iepriekšējā pārvaldnieka ar lūgumu ne tikai salabot jumta segumu, bet arī risināt jautājumu par atkritumu apsaimniekošanu, taču katru reizi saņēmuši tukšus solījumus.

– Haoss ar atkritumu apsaimniekošanu iedzīvotājiem izmaksājis ļoti dārgi, – stāsta Ilona. – Mūsu mājas teritorijā atradās kaimiņu mājām piederošie konteineri, par kuriem maksājām mēs. Rezultātā katrs mūsu mājas dzīvokļa īpašnieks saņēma rēķinu par atkritumu izvešanu ap 60–70 eiro mēnesī.

– Kopējais komunālo maksājumu rēķins vienai ģimenei varēja sasniegt 180 eiro mēnesī. Tāda bija maksa par dzīvokli bez centrālās apkures un karstā ūdens! – atceras mājas iedzīvotāja Kristīne.

Mainīja dzīvi pēc kaimiņu parauga

Dzīvokļu īpašnieku pacietības mērs bija pilns, kad viņi pamanīja pozitīvas pārmaiņas citās nelielās mājās viņu pašu rajonā. Piemēram, turpat netālu esošās astoņu dzīvokļu mājas īpašnieki Parādes ielā 3 lepojās ar jaunu jumtu un stāstīja, ka mājas apsaimniekotājs remontu organizējis, nesagaidot, kad mājas kopējā uzkrājumā būs nepieciešamā naudas summa.

– Iztincinājuši kaimiņus, kas tā par apsaimniekošanas organizāciju, pēc tam arī paši pieteicāmies vizītē pie Rīgas namu apsaimniekotāja, –
stāsta mājas vecākā. – Uzņēmuma piedāvātie apkalpošanas nosacījumi mūs apmierināja, tāpēc dzīvokļu īpašnieki ar balsu vairākumu nolēma pāriet šīs kompānijas apsaimniekošanā.

Kristīne stāsta, ka pirmais pozitīvais ieguvums pēc apsaimniekotāju maiņas bijis dzīvokļa rēķina samazinājums gandrīz uz pusi, pateicoties tam, ka no mājas teritorijas izdevās aizvākt kaimiņu atkritumu konteinerus.

Otrais, ko pamanījuši dzīvokļu īpašnieki, bijis reāls ieguldījums mājas remonta uzkrājumos. Pie jaunā apsaimniekotāja māja pārgāja 2020. gada februārī, bet līdz 2022. gada rudenim bija atrisināta pat sarežģītā problēma ar cauro jumtu.

– Mājas jumta sliktais stāvoklis bija mūsu visu lielākā nelaime, – stāsta Ilona. – Jumts bija tik caurumains, ka lietus laikā ūdens tecēja ne tikai pa ēkas ārējām ķieģeļu sienām, bet arī pa iekšējām sienām kāpņu telpā. Māja bija piesūcinājusies ar melno pelējumu, telpas pastāvīgi bija mitras, bet sienas – izmirkušas.

Paši izvēlējās būvnieku

Uzņēmuma Rīgas namu apsaimniekotājs pārstāvis Igors Trubko stāsta, ka mazo māju aktīvākajiem dzīvokļu īpašniekiem ir ļoti grūti panākt pārējo piekrišanu tāda apjoma darbiem kā jumta remonts:

– Jauna jumta izmaksas nav mazas, un tās jādala uz to dzīvokļu skaitu, cik ir mājā. Jo mazāk dzīvokļu, jo lielāku summu nākas maksāt katrai ģimenei, – saka I. Trubko.

Veiksmīga sadarbība ar iedzīvotājiem ļauj pārvaldniekam atrisināt pat šādas problēmas.

– Mājas iedzīvotāji atzīmēja, cik veiksmīgi mums kā pārvaldniekam izdevies organizēt jumta remontu mājā Parādes ielā 3A, – stāsta uzņēmuma pārstāvis. – Mājas Parādes ielā 7A aktīvisti atnāca pie mums un jautāja, vai mēs uzņemtos tādus pašus darbus arī viņu mājā. Kāpēc ne, mēs labprāt apliecinājām gatavību sadarboties. 

Sākumā mājas Parādes ielā 7A dzīvokļu īpašniekiem bija jāorganizē lēmuma pieņemšana par pārvaldnieka maiņu, ar ko viņi veiksmīgi tika galā. Pēc tam patstāvīgi jāizvēlas būvfirma, kurai uzticēt jumta remontu. Iedzīvotāji izvēlējās kompāniju VVALL, kas viņiem piedāvāja visizdevīgākos finanšu nosacījumus.

50 gadu garantija

Jāatzīmē, ka līgums par jumta remontu tika parakstīts jau 2021. gadā, taču, neskatoties uz straujo materiālu vērtības pieaugumu, būvnieki no uzņēmuma VVALL turēja savu solījumu un veica jumta seguma remontu pēc vecajiem izcenojumiem.

– Ja reiz vārds ir dots, tas jātur, – komentē uzņēmuma VVALL pārstāvis Valērijs Šakins. – Mēs nomainījām veco šīfera segumu, kuram jau sen bija beidzies ekspluatācijas termiņš, tā vietā uzstādījām jumta segumu ar bezazbesta viļņotajām loksnēm – tautā sauktām par eternit. Ražotājs šim materiālam dod 50 gadu garantiju.

Pēc remonta māja sākusi izžūt, pelējums pamazām samazinās. Ilona stāsta, ka nu jau telpās atrasties kļuvis daudz patīkamāk.

Izdevīgs lēmums

Kā iedzīvotāji samaksās par remontu? Uz šo jautājumu atbild Igors Trubko:

– Tā kā jaunā jumta kopējā vērtība pārsniedza 14 tūkstošus eiro, mūsu uzņēmums ļāva dzīvokļu īpašniekiem veikt remontdarbus, tā teikt, avansā.

– Ko tas nozīmē?

– Jaunais jumts mājai ir uzlikts, bet norēķināties iedzīvotājiem dota iespēja 36 mēnešu laikā. Turklāt īpašnieki maksā pa dzīvokļa rēķiniem tikpat daudz, cik maksāja agrāk, bet divu dzīvokļu īpašnieki ir nolēmuši izmaksāt savu daļu par darbu uzreiz.

Pārvaldnieks atzīmē, ka jaunajā apkures sezonā māja patērēs mazāk siltuma nekā līdz jumta remontam, jo izžuvušajām sienām būs labāka spēja noturēt siltumenerģiju, tāpēc jaunais jumta segums sniegs ne tikai komfortu, bet taupīs arī iedzīvotāju naudu.

Numuru arhīvs: spied un lasi!