Viss kas jāzin par savu māju!

Darīsim KOPĀ!

Māja tiek pārkurināta. Kā rīkoties?

Pixabay.com

„Dzīvoju Rīgā, Grīna bulvārī 7,” stāsta mūsu lasītājs Vasilijs. „Siltajās dienās māja tiek pārkurināta. Līdzīgas problēmas ir mūsu kaimiņiem mājās Grīna bulvārī 9, 11 un 13. Ziņojām par pārkurināšanu pārvaldniekam, bet reakcijas nav, mājas siltumtīklus apsaimnieko uzņēmums Siltumserviss Rīga.”

Uz jautājumiem atbild Elīna Silionova, uzņēmuma Siltumserviss Rīga (SSR) Kvalitātes kontroles nodaļas vadītāja. 

– Kāpēc individuālie siltummezgli (ISM) nereaģē uz ārējās temperatūras svārstībām?

– ISM automātikas vadība dzīvojamajās mājās darbojas atbilstoši apkures temperatūras iestatījumiem un reaģē uz āra gaisa temperatūras svārstībām, – atbild Elīna Silionova. – Ja ISM automātika nespēj tikt galā ar šo uzdevumu, tiek veikta tās nomaiņa vai profilaktiskie darbi. Ātrākais, kā iespējams identificēt problēmu, ir informācijas saņemšana no klientiem – konkrētās mājas iedzīvotājiem.

– Ja ISM tomēr reaģē automātiski, kāpēc siltajās marta dienās dzīvokļos ir pārāk karsti?

– Saules ietekmē dzīvokļi mēdz papildus sasilt. Pavasarī un rudenī komforta temperatūra neatkarīgi no siltummezgla iestatījumiem būtiski atšķiras saules un ēnas pusē. Ja kādā no ēkas dzīvokļiem ir mainīti radiatori, īpaši, ja nav veikts pārbūves projekts un izmantoti neatbilstoši sildelementi, apkures sistēmas darbības efektivitāte var atšķirties un pēc sajūtām var šķist, ka vienā vai otrā dzīvoklī ir par karstu. 

– Kādos gadījumos notiek ISM regulēšana manuāli?

– ISM tiek regulēts manuāli pirms apkures sezonas uzsākšanas un gadījumos, ja tiek konstatēta mehāniska problēma vai avārijas situācija. Apkures sezonas laikā ISM tiek apsekots un veikta tā darbības pārbaude. Nepieciešamība iejaukties ISM darbībā manuāli ir reta.

– Cik bieži mājā var mainīties siltuma padeves režīms, piemēram, diennakts laikā?

– Siltuma padeves režīms ir atkarīgs no āra gaisa temperatūras svārstībām un siltumsistēmas tehniskā stāvokļa. Ņemot vērā, ka lielai daļai Rīgas dzīvojamo māju siltumsistēmas ir nokalpojušas un novecojušas, katra nākamā apkures sezona var sagādāt arvien lielākas problēmas, ja tā savlaicīgi netiek renovēta. Ēkām ir jāveido uzkrājumi, kas paredzēti šāda veida darbiem. SSR apkalpo un nodrošina ēku siltumsistēmu darbību atbiltoši to esošajam stāvoklim, lai sasniegtu minimālās apkures padeves prasības un to nodrošināšanu.

Pēc līguma ir jāreaģē uz katru sūdzību

– Kur labāk sūdzēties, ja mājas iedzīvotājiem ir karsti – namu pārvaldei vai SSR?

– Lai bez liekas kavēšanās pārbaudītu situāciju un novērstu cēloņus, par esošo problēmu jāinformē savs apsaimniekotājs un ar sapratni jāizturas pret tiem, kas pēc iespējas ātrāk cenšas veikt nepieciešamās pārbaudes.  

– Vai SSR speciālisti, saņemot sūdzību, pārbaudīs temperatūru dzīvoklī?

– SSR, saņemot pieteikumu par apkures sistēmas darbības traucējumiem, apseko attiecīgo dzīvokli un noformē temperatūras mērījumu aktu, taču pandēmijas ierobežojumu laikā SSR darbinieki ir pakļauti lielam riskam saslimt ar Covid-19, tāpēc dzīvokļu īpašumu apmeklēšana klātienē ir ierobežota.

– SSR reaģēs uz viena iedzīvotāja sūdzību vai ir nepieciešamas vairākas sūdzības no vienas mājas?

– SSR reaģē uz visiem pieteikumiem, veic apsekošanu un konsultē iedzīvotājus par problēmu un tās novēršanai nepieciešamajām darbībām. 

– Cik ātri SSR būtu jānoregulē siltuma padeves režīms pēc iedzīvotāju sūdzības vai iesnieguma?

Atbilstoši līguma nosacījumiem SSR reaģē uz katru pieteikumu un atbilstoši izpildei ziņo par to pasūtītājam – mājas apsaimniekotājam. Katra pieteikuma izpildes laiks var atšķirties, ja tiek ierobežota piekļuve vai Covid-19 pandēmijas ierobežojošo darbību dēļ nav iespējama tūlītēja problēmas novēršana.

Kā sazināties ar uzņēmumu Siltumserviss Rīga?

Ņemot vērā Covid-19 izplatību valstī, Siltumserviss Rīga klientu apkalpošanas centri apmeklētājiem ir slēgti.

Iedzīvotāji ir aicināti par problēmām apkures vai karstā ūdens sistēmā ziņot:

■ zvanot uz avārijas dienesta tālruni 80000610;

■ sūtot privātu ziņu uz uzņēmuma Facebook kontu, norādot adresi, kontakttālruni un problēmas aprakstu;

■ aizpildot kontaktformu mājaslapā www.siltumserviss.lv, sadaļā „Sazinies ar mums”.

Numuru arhīvs: spied un lasi!