Salaspils nav nosalusi!

Pagājušā gada beigās Salaspilī bija radusies sarežģīta situācija. Uzņēmums Salaspils siltums paziņoja, ka atstās bez siltuma namu pārvaldes Enerģētiķis 33 apsaimniekotās daudzstāvu mājas. Uzņēmums rēķināja, ka iedzīvotāji ir lielu summu parādā par siltumu, savukārt iedzīvotāji apgalvoja, ka lielāko daļu rēķinu ir samaksājuši savlaicīgi, bet nauda iestrēgusi namu pārvaldē.

Par laimi Salaspils iedzīvotāji nepalika bez apkures, arī bez ūdens nosēdēja tikai neilgu laiku. Nelaime saliedēja dzīvokļu īpašniekus, daudzas mājas nolēma steidzami mainīt pārvaldnieku.

– Vecā namu pārvalde Enerģētiķis 33 palaida mūs vaļā bez garām runām, – stāsta Tatjana, mājas aktīviste no Skolas ielas 12. – Bet tas notika, tikai pateicoties mūsu dzīvokļu īpašnieku biedrībai. Mājā atradās iniciatīvas grupa, kas organizēja aptauju par pārvaldnieka nomaiņu.

Māja izskatīja divu pārvaldnieku piedāvājumus un izvēlējās uzņēmumu, kas piedāvāja izdevīgākos nosacījumus.

– Tagad mēs par apsaimniekošanu maksājam 25 santīmus par dzīvojamās platības kvadrātmetru, no kuriem 5,2 santīmi nonāk mājas remonta fondā, – pastāstīja Tatjana. – Vai ir kādas pārmaiņas uz labo pusi? Mums neatslēdza ne ūdeni, ne siltumu, un iedzīvotāju samaksātā nauda tagad akurāti tiek nodota pakalpojumu sniedzējiem. Tā pati par sevi jau ir laba ziņa.

Enerģētiķu ielas 7. nama iemītnieki uzskata, ka cīņa ar iepriekšējo pārvaldnieku vēl nav beigusies.

– Mums arī draudēja atslēgt apkuri, – stāsta mājas pārstāvis Aleksandrs, – tāpēc nācās saņemties un pašam braukt pie pakalpojumu sniedzēja uz sarunām. Steidzami izraudzījušies jaunu pārvaldnieku, mēs noslēdzām ar Salaspils siltumu trīspusēju līgumu par parāda nomaksu. Paldies uzņēmumam, ka izrādīja mums pretimnākšanu, un arī pilsētas domei paldies.

Lai atkal neiekultos nepatikšanās, māja jauno pārvaldnieku izraudzījās apdomīgi. Aleksandrs pretendentiem pavēstīja, ka iedzīvotāji vēlas izvērtēt viņu piedāvājumu un sarīkot konkursu. Pieteicās trīs Salaspils uzņēmumi. Labāko noteica pēc piedāvātās cenas un reputācijas.

– Mums palicis daudz neatrisinātu jautājumu, – saka Aleksandrs. – Pēc mūsu rīcībā esošās informācijas, laikā, kad sadarbojāmies ar iepriekšējo namu pārvaldi, no mūsu kontiem pazudusi nauda. Cik? Tas noskaidrosies, parakstot mājas nodošanas un pieņemšanas aktu. Ja vajadzēs, mēs pasūtīsim neatkarīgu auditu, bet savu naudu noteikti atgūsim.

Aleksandrs uzskata, ka apkures atslēgšanas draudi mājai radās tāpēc, ka laikus visu vajadzīgo līdz galam neizdarīja ne namu pārvaldes, ne siltuma piegādātāja atbildīgie darbinieki. Viņiem vajadzēja raudzīties, lai mājas parāds nekļūtu kritisks, un laikus īstenot pasākumus.

Arī mājai Celtnieku ielā 2 rudenī draudēja gan ūdens, gan siltuma atslēgšana.

– Pie mums joprojām valda haoss, – stāsta Nadežda. – Namu pārvalde Enerģētiķis 33 nevēlas laist mūs pie jaunā pārvaldnieka. Tā nu tagad saņemam pa diviem dzīvokļa rēķiniem. Mūsu pensionāri ir šokā un neko nesaprot.

Iepriekšējais pārvaldnieks, kura profesionālismu iedzīvotāji apšaubīja, draud mājai ar tiesu par parādiem. Bet pat šai smagajai situācijai ir savi plusi: dzīvokļu īpašnieki satuvinājušies, atbalsta cits citu un palīdz kaimiņiem neļauties provokācijām.

– Pie vecā pārvaldnieka palikusi liela mūsu uzkrājumu summa, – problēmu apraksta Nadežda, – un mēs nezinām, kā to dabūt atpakaļ. Tāpat arī, pēc mūsu aprēķiniem, nezināmā virzienā aizplūdusi nauda, ko esam samaksājuši par pakalpojumiem. Pazudusī summa līdzinās visas mājas divu mēnešu maksājumiem, un tas nav maz. Kas būs tālāk, to mēs nezinām.

Visas šīs mājas tagad pārvalda uzņēmums Rīgas namu apsaimniekotājs. Tā pārstāvis Igors Trubko paskaidroja, ko vajadzētu darīt iedzīvotājiem, kuri par dzīvokli saņem divus rēķinus:

– Tas nav pirmais gadījums mūsu praksē, kad vecais pārvaldnieks nerēķinās ar iedzīvotāju lēmumu pāriet cita uzņēmuma aprūpē. Mēs aicinām savus klientus būt pacietīgiem. Ja Enerģētiķis 33 tiešām iesniegs tiesā prasību pret kādu no iedzīvotājiem par iedomātu parādu, mēs nodrošināsim šim cilvēkam pilnu juridisko palīdzību un, esmu pārliecināts, prāvā uzvarēsim. Tas attiecas uz visiem maksājumiem pēc 2012. gada 1. janvāra.

– Cilvēki ir nobažījušies, ka daļa no iepriekšējam pārvaldniekam samaksātās naudas ir pazudusi.

– To mēs uzzināsim apkures sezonas beigās. Patlaban salīdzinām savus datus ar pakalpojumu sniedzēju datiem. Aprīlī nosūtīsim Enerģētiķim 33 oficiālu pieprasījumu nodot mums māju uzkrājumus un sniegt informāciju par parādiem. Ja vecās namu pārvaldes vadība to nedarīs, sūdzēsim tiesā.

– Mājas Celtnieku ielā 2 iemītniekiem pašvaldībā esot teikts, ka daļa viņu naudas nav nonākusi līdz siltuma piegādātājam un cilvēkiem nākšoties atkārtoti maksāt par daļu iepriekš saņemtā siltuma. Vai tā ir?

– Nē! Neviens nevar prasīt no cilvēkiem atkārtotu samaksu. Mums ir vienošanās ar Salaspils siltumu par šīs problēmas risināšanu. Piemēram, pēc papīriem pārvaldnieks par mājai piegādāto siltumu nav samaksājis 20 000 latu, bet faktiski iedzīvotāju parāds ir tikai 6000 latu. Dzīvokļu īpašniekiem vajadzēs samaksāt tikai savu patieso parādu. Bet par to, kā atgūt naudu, ko iedzīvotāji samaksājuši iepriekšējai namu pārvaldei, gādās Salaspils siltums.

– Salaspils mājām draudēja ūdens un siltuma atslēgšana, jo esot iekrājies liels parāds. Kāda tagad ir iedzīvotāju maksāšanas disciplīna?

– Kaut gan Enerģētiķis 33 turpina dažām mājām sūtīt savas kvītis, iedzīvotāji samaksā 80–90% mūsu rēķinu. Tas ir ļoti labi, lai gan pārējās mūsu apsaimniekotajās mājās dzīvokļu īpašnieki sedz 98% maksājumu. Bet mēs paši pilnībā samaksājam pakalpojumu sniedzēju izrakstītos rēķinus. Šomēnes tikai Salaspils siltumam vien samaksājām 111,5 tūkstošus latu.

– Iedzīvotājiem ir daudz jautājumu gan jums, gan Salaspils siltumam...

– Tas ir labi! Pēc apkures sezonas beigām mēs kopā ar siltuma piegādātāju sarīkosim dzīvokļu īpašnieku kopsapulci, kurā pastāstīsim par pārbaudes rezultātiem, māju reālajiem parādiem un uzkrājumiem, sniegsim pārskatu par veikto darbu.