21 naivs jautājums par apsaimniekošanas tāmēm

Kopsapulces lemumu jānodot Rīgas namu pārvaldniekam līdz 2015. gada 14. decembrim, pretējā gadījumā tāme stāsies spekā un kaut ko mainit apkalpojuma planos būs par vēlu

Oktobrī desmiti tūkstoši dzīvokļu iemītnieku Rīgā saņēma no pašvaldības uzņēmuma SIA Rīgas namu pārvaldnieks apsaimniekošanas un remontdarbu tāmes 2016. gadam. Jūs nepievērsāt uzmanību šim dokumentam, nolikāt to malā vai iemetāt papīrgrozā? Velti gan! Tāme ir mūsu vienīgā iespēja laikus uzzināt, cik daudz naudas pārvaldnieks plāno iegūt no mājas iedzīvotājiem nākamajā gadā un kādiem mērķiem to tērēs.

Tāmes dzīvokļu īpašniekiem, protams, netiek sūtītas tāpat vien. Cilvēkiem ir visas tiesības apspriest šo dokumentu un pat apstrīdēt to. Ja kāds pārvaldnieka piedāvājums jums nav pa prātam, vajag sasaukt kopsapulci un lemt, ko darīt tālāk. Piemēram, neviens jums neliedz ieteikt pārvaldniekam saīsināt vai pagarināt remontdarbu sarakstu. Bet jebkurā gadījumā kopsapulces lēmums uzņēmumam Rīgas namu pārvaldnieks jāiesniedz līdz šā gada 14. decembrim, pretējā gadījumā pārvaldnieka sagatavotā tāme stāsies spēkā un kaut ko mainīt apsaimniekošanas plānos vairs nebūs iespējams.

Mēs palūdzām SIA Rīgas namu pārvaldnieks speciālistus atbildēt uz iedzīvotāju visbiežāk uzdotajiem jautājumiem par apsaimniekošanas tāmēm un paskaidrot, par ko tieši viņi nākamgad maksās miljonus eiro.

Kas jādara dzīvokļa īpašniekam, saņemot apsaimniekošanas un remontdarbu tāmi nākamajam gadam*?

Ik gadus Rīgas namu pārvaldnieks saviem klientiem nosūta dzīvojamās mājas pārvaldīšanas un apsaimniekošanas tāmes projektu nākamajam gadam, tai skaitā arī plānoto un nepieciešamo darbu kopsavilkumu. Vienkāršāk runājot, dzīvokļa īpašnieks var iepazīties ar mājas apsaimniekošanas maksu (eiro par dzīvojamās platības kvadrātmetru) nākamajam gadam, izskatot pozīcijas, no kurām apsaimniekošanas maksa sastāv. Tāmes pielikums ir remontdarbu kopsavilkums, kurā norādīti plānveida remontdarbi – gan jau iekļautie, gan piedāvātie. Remontdarbu kopsavilkumā iekļautajiem remontdarbiem uzkrājumu plānots veidot nākamajos periodos, piemēram, 12 vai 24 mēnešu laikā. Savukārt par piedāvāto remontdarbu iekļaušanu tāmē dzīvokļu īpašnieku kopībai jāpieņem lēmums ar dzīvokļu īpašnieku balsu vairākumu (vismaz 50%+1 balss).

Pieņemsim, ka mani apmierina gan pārvaldnieka piedāvātais remontdarbu plāns, gan apsaimniekošanas maksa. Vai namu pārvalde gaida no manis kādu atbildi?

Ja dzīvokļu īpašnieki ir iepazinušies ar apsaimniekošanas tāmi un tāmes saturs viņus apmierina, tad kopības lēmumu pieņemt nav nepieciešams – tāme automātiski stājas spēkā no nākamā gada 1. janvāra.

Ar remontdarbu plānu neesmu apmierināts, gribu, lai nākamgad mājā tiktu ieplānoti citi darbi! Kas man jādara, lai namu pārvalde mainītu tāmes pozīcijas?

Dzīvokļu īpašnieku kopībai ir jāpieņem lēmums** un jāiesniedz tas pārvaldniekam līdz 2015. gada 14. decembrim. Kopības lēmumu iespējams pieņemt, sasaucot kopsapulci vai veicot aptauju. Gadās, ka mājas dzīvokļu īpašniekiem lēmuma pieņemšana un protokola sagatavošana sagādā grūtības, un tad Rīgas namu pārvaldnieks nāk palīgā saviem klientiem! Piemēram, palīdz sasaukt kopsapulci vai veikt aptauju, pamatojoties uz dzīvokļa īpašnieka iesniegumu. Papildus Rīgas namu pārvaldnieka mājas lapas www.rnparvaldnieks.lv sadaļas „Klientiem” apakšsadaļā „Kopības lēmumu pieņemšana” publicēts gan apraksts, kā pareizi pieņemt un noformēt lēmumu, gan arī kopības lēmumu dokumentu paraugi, kas var ievērojami atvieglot protokolu noformēšanas procesu, jo paraugos tikai jāaizpilda mainīgie lauki (lēmums pēc būtības, adrese, datums u.tml.). Svarīgi atcerēties, ka kopības lēmuma pieņemšanā var piedalīties tikai dzīvokļu īpašnieki, nevis visi dzīvokļa iemītnieki – radinieki, draugi u.tml.

Remontdarbi ir ieplānoti pareizi, bet izmaksas ir pārāk lielas. Manuprāt, pasūtot šos pašus darbus citiem būvniekiem, iedzīvotāji varētu ietaupīt! Vai mēs varam paši izvēlēties remontdarbu izpildītājus?

Katram remontdarbam, kas norādīts plānveida remontdarbu pielikumā, ir pieejama tāme, kurā norādīti visi nepieciešamie darbi un materiāli, kā arī to provizoriskās izmaksas. Dzīvokļa īpašnieks ar remontdarbu tāmi var iepazīties pie savas mājas namu pārziņa vai galvenā būvinženiera pieņemšanas laikā. Speciālistu pieņemšanas laiki publicēti mājas lapas www.rnparvaldnieks.lv sadaļā „Klientiem”. Jāņem vērā, ka remontdarbu izmaksas pēc uzkrājuma izveidošanas, piemēram, pēc 24 mēnešiem, var mainīties – gan samazināties, gan palielināties. Tas atkarīgs no vairākiem faktoriem, tai skaitā no preču un pakalpojumu izmaksu izmaiņām un no publiskā iepirkuma konkursa rezultātā noslēgtā līguma nosacījumiem. Gadījumā, ja plānotie darbi pēc uzkrājuma izveidošanas tiek veikti par mazākām izmaksām, atlikums paliek mājas uzkrājuma kontā un mājas dzīvokļu īpašnieki var lemt par atlikuma novirzīšanu citu darbu izpildei vai jauna uzkrājuma veidošanai citiem darbiem.

Mēs tomēr vēlamies remontdarbus uzticēt pašu izraudzītiem būvniekiem. Kā mēs varam to izdarīt?

Gadījumā, ja dzīvokļu īpašnieku kopība vēlas, lai noteiktus plānveida remontdarbus veic viņu pašu izvēlēts uzņēmums, kopībai par to ir jāpieņem atbilstošs lēmums, nosakot nepieciešamos darbus, finansējuma avotu, kā arī pilnvarojot personu, kas pārstāvēs dzīvokļu īpašnieku kopību trīspusējā līguma slēgšanas procesā. Svarīgi ņemt vērā to, ka šādā gadījumā atbildību par trešās puses veikto remontdarbu kvalitāti uzņemas pakalpojuma sniedzējs un dzīvokļu īpašnieki, nevis pārvaldnieks. Šajā gadījumā pārvaldnieks pilda finanšu līdzekļu uzkrājuma veidošanas funkciju, iekļaujot ikmēneša rēķinos uzkrājuma pozīciju, kā arī veic pārskaitījumu dzīvokļu īpašnieku izraudzītajam pakalpojuma sniedzējam par darbu izpildi atbilstoši noslēgtā līguma nosacījumiem.

Kāpēc 2016. gada tāmē atkal parādās tie paši remontdarbi, kuriem mēs krājām naudu jau šogad? Kur pazuduši mūsu uzkrājumi?

Uzkrājumi nekur nepazūd, tie paliek mājas uzkrājuma kontā. Ir uzkrājumi noteiktiem darbiem, kuri iekļauti tāmē laika periodam, kas lielāks par vienu gadu, piemēram, 24 vai 36 mēnešiem. Līdz ar to uzkrājums tiks veidots vairāk nekā gadu, kā rezultātā pozīcija tāmē parādīsies atkārtoti. Informācija par mājas uzkrājumu norādīta ikgadējā finanšu līdzekļu pārskatā***, ar ko iespējams iepazīties kārtējā gada aprīlī.

Mēs jau trešo gadu krāsim naudu jumta nomaiņai. Naudas vēl pietrūkst, bet jumts tek. Vai namu pārvalde varētu veikt nomaiņu uz kredīta jau šogad, ja var, tad ar kādiem nosacījumiem?

Jā, to ir iespējams izdarīt. Rīgas namu pārvaldnieks dažos gadījumos piedāvā saviem klientiem veikt remontdarbus vēl pirms uzkrājuma pilnīgas izveidošanas, bet tad jāievēro šādi nosacījumi:

■ mājas dzīvokļu īpašnieku maksāšanas disciplīnai jābūt vismaz 85%;

■ jābūt izveidotam uzkrājumam 25% apmērā no remontdarbiem nepieciešamās summas;

■ mājas dzīvokļu īpašniekiem jāpieņem lēmums par pilnvarotā pārstāvja ievēlēšanu, kurš būs tiesīgs parakstīt līgumu ar namu pārvaldi;

■ lēmumā jānorāda piekrišana apmaksāt pakalpojuma administratīvos izdevumus un EURIBOR likmi;

■ jālemj par remontdarbu apmaksas termiņu. Maksimālais termiņš ir pieci gadi.

Ja dzīvokļu īpašnieku kopība izpilda noteiktās prasības, plānotos remontdarbus iespējams veikt ātrāk, pirms uzkrājuma pilnīgas izveidošanas, un samaksu veikt nākamajos mēnešos/gados.

Pēc tāmes var redzēt, ka mūsu māja uzkrājusi 10 000 eiro jumta remontam. Tajā pašā laikā atsevišķu dzīvokļu īpašnieku kopējais parāds namu pārvaldei ir 12 000 eiro. Vai pārvaldniekam ir tiesības atteikties parāda dēļ remontēt jumtu?

Svarīgi atcerēties, ka pārvaldnieks var veikt remontu dzīvokļu īpašnieku nodrošinātā finansējuma ietvaros. Ja ir nodrošināts 100% uzkrājums nepieciešamajam remontam, tad remontdarba izpilde netiek atteikta pat gadījumā, ja mājā ir liels parādnieku skaits.

Plānojot mājas kārtējā gada ieņēmumus un izdevumus, pārvaldnieks norāda arī to, kādu uzkrājumu, saņemot ikmēneša maksājumus no dzīvokļu īpašniekiem, plānots izveidot remontdarbu izpildes nodrošināšanai. Bieži vien uzkrājums netiek pilnvērtīgi izveidots, jo viens vai vairāki dzīvokļu īpašnieki ikmēneša norēķinus neveic, radot parādu. Mājas dzīvokļu īpašnieku parādu veido ne tikai uzkrājuma veidošanai nesamaksātās summas, bet arī nesamaksātā nauda par saņemtajiem pakalpojumiem – ūdeni, siltumu u.tml. Pārvaldnieks, izvērtējot katru situāciju individuāli, iespēju robežās cenšas veikt visus nepieciešamos un plānotos remontdarbus. Protams, paralēli pārvaldnieks veic apjomīgu darbu arī ar tiem dzīvokļu īpašniekiem, kuriem izveidojies parāds – slēdzot izlīgumus ar klientiem, kuri ir atvērti sadarbībai, kā arī vēršoties tiesā pret tiem parādniekiem, kuri ilgstoši neveic norēķinus par saņemtajiem pakalpojumiem, kā arī neizrāda atsaucību sadarbībā ar pārvaldnieku.

2015. gadā pārvaldnieks piedāvāja mūsu mājai veidot uzkrājumu fondu logu nomaiņai kāpņu telpās. Tagad esam uzkrājuši pietiekami daudz līdzekļu, lai nākamgad varētu sākt nomaiņu, taču šajā laikā situācija ir mainījusies un tagad daudz svarīgāk ir nomainīt elektroinstalāciju koplietošanas telpās. Kā mēs varam mainīt uzkrājumu mērķi?

Dzīvokļu īpašnieku kopībai ir tiesības mainīt izveidoto remonta uzkrājumu izlietošanas mērķi, par to tikai jāpieņem attiecīgs lēmums** un protokols jāiesniedz pārvaldniekam līdz 2015. gada 14. decembrim.

Līdz kuram datumam mēs varam apspriest SIA Rīgas namu pārvaldnieks piedāvāto tāmi un ieteikt pārvaldniekam savu variantu?

Dzīvokļu īpašnieku kopības lēmums par mājas pārvaldīšanas un apsaimniekošanas tāmi* nākamajam gadam jāiesniedz Rīgas namu pārvaldniekam līdz 2015. gada 14. decembrim.

Kā pareizi pieņemt kopības lēmumu par grozījumiem pārvaldnieka sagatavotajā tāmē?

Kā jau bija teikts, jebkādas izmaiņas namu pārvaldes piedāvātajā tāmē iespējamas tikai tad, ja ar dzīvokļu īpašnieku balsu vairākumu tiek pieņemts attiecīgs lēmums. Lēmums jāpieņem kopsapulcē vai rakstiskas aptaujas veidā. Dzīvokļu īpašnieku kopības lēmuma oriģinālu iespējams iesniegt SIA Rīgas namu pārvaldnieks klientu apkalpošanas centros (mājas lapas www.rnparvaldnieks.lv sadaļā „Klientiem” norādīti visi klientu apkalpošanas centri, to atrašanās vietas un darba laiks), kā arī sūtot pa pastu (pasta zīmogs ne vēlāk par 2015. gada 14. decembri).

Gribējām 2016. gadā veikt lielākas iemaksas savas mājas uzkrājumu fondā, bet nevaram pieņemt šādu lēmumu, pirms Saeima nav pieņēmusi grozījumus Pievienotās vērtības nodokļa likumā, jo baidāmies, ka PVN iespējamās ieviešanas gadījumā dzīvokļu rēķini jau tāpat pieaugs. Vai dzīvokļu īpašnieki varētu lēmumu par lielākām iemaksām remontdarbu fondā pieņemt vēlāk, teiksim, 2016. gada janvārī vai tuvāk vasarai?

Jā, dzīvokļu īpašnieki var lemt par papildu uzkrājuma veidošanu arī citā laika periodā, piemēram, gada vidū. Svarīgi ir norādīt uzkrājuma veidošanas apjomu, mērķi un vēlamo uzkrājuma veidošanas termiņu, atceroties, ka ik gadus tiek sagatavota jauna mājas pārvaldīšanas tāme nākamajam gadam.

Dzirdējām, ka kaimiņu mājā, kuru pārvalda privātā apsaimniekošanas kompānija, iedzīvotāji apkures sezonas laikā remontdarbu fondā iemaksā 0,10 eiro, bet vasarā – 0,35 eiro par kvadrātmetru. Vai Rīgas namu pārvaldnieks nevarētu līdzīgu sistēmu ieviest mūsu mājā?

Šādu lēmumu var pieņemt jebkuras dzīvojamās mājas dzīvokļu īpašnieki Dzīvokļa īpašuma likuma noteiktajā kārtībā, arī to māju, kuras apsaimnieko Rīgas namu pārvaldnieks. Tas nozīmē, ka dzīvokļu īpašnieku kopībai (uz sapulci jāierodas un par lēmumu jānobalso vairākumam mājas dzīvokļu īpašnieku) ir jāpieņem lēmums** par to, kādā apmērā un kādā laika periodā tiks veidots finanšu līdzekļu uzkrājums nākamo periodu remonta darbiem, un jāiesniedz šis lēmums RNP.

Visos ar dzīvojamo māju pārvaldīšanu saistītajos likumos ir teikts, ka pārvaldnieka pienākums ir katrai mājai aprēķināt tādu apsaimniekošanas maksu, kas atbilst mājas vajadzībām. Bet, ieskatījusies citu māju tāmes, pamanīju, ka visi namu pārvaldes Rīgas namu pārvaldnieks klienti maksā vienādi gan par tehnisko apsekošanu, gan par grāmatvedību un juridiskajiem pakalpojumiem. Kāpēc tā, ja mazas mājiņas tehniskā apsekošana noteikti izmaksā dārgāk (rēķinot uz vienu kvadrātmetru) nekā tas pats pakalpojums daudzstāvu mājai? Un kur paliek nauda par juridiskajiem pakalpojumiem, ja mūsu mājā nav parādnieku, ar kuriem vajadzētu tiesāties?

Pēc SIA Rīgas namu pārvaldnieks izveides, apvienojot 15 namu apsaimniekotājus, pārvaldīšanas maksa tika noteikta vienoti visām RNP apsaimniekošanā esošajām mājām, izmaksas par sistēmu tehnisko apkalpošanu, mājas pārvaldīšanas un administratīvajiem pakalpojumiem par vienu apsaimniekojamās platības kvadrātmetru nosakot vienādā apmērā. Tomēr, izmantojot šādu pārvaldīšanas maksas noteikšanas principu, veidojās situācija, ka mājām ar mazu apsaimniekojamo platību pārvaldīšanas maksā iekļautā tehniskās apsekošanas līdzekļu gada summa bija nepietiekama, lai nodrošinātu tehniskās apkopes minimālo prasību izpildi. Tādēļ izmaksas dzīvojamo māju tehniskajai apsekošanai tiek noteiktas tā, lai finansējums būtu pietiekams tehniskās apsekošanas un apkopes veikšanai. Pārvaldīšanas maksā izmaksas uz vienu apsaimniekojamās platības kvadrātmetru aprēķinātas, mājai nepieciešamo kopējo summu attiecinot uz apsaimniekojamo platību. Līdz ar to, jo mazāka dzīvojamā māja, jo izmaksas uz vienu kvadrātmetru ir lielākas. Juridiskie pakalpojumi ietver ne tikai darbu ar parādniekiem, bet arī citu juridiska rakstura dokumentu sagatavošanu (piemēram, līgumu slēgšana ar iedzīvotājiem, pakalpojumu sniedzējiem un piegādātājiem).

Ko darīt, ja tāmē parādās tāda pozīcija kā dūmvadu tīrīšana, bet mūsu mājā dūmvadu nemaz nav?

Tāmē iekļauta pozīcija „Dūmvadu un/vai ventilācijas šahtu pārbaude, tīrīšana”. Tas nozīmē, ka mājām, kurās ir dūmvadi, ir iekļautas izmaksas par dūmvadu tīrīšanu, savukārt mājām, kurās ir ventilācijas kanāli, iekļautas izmaksas par ventilācijas kanālu tīrīšanu.

Kādēļ jau 2015. gadā namu pārvaldes nolīgto skursteņslaucītāju pakalpojumi sadārdzinājās un tagad pēc tāmes mums jāmaksā četras reizes dārgāk?

Izmaksas tāmes pozīcijā „Dūmvadu un/vai ventilācijas šahtu pārbaude, tīrīšana” iekļautas, izvērtējot nepieciešamo finansējumu, lai tiktu nodrošināta dūmvadu un ventilācijas šahtu tīrīšana. Izmaksas atkarīgas no dzīvojamā mājā esošo dūmvadu un ventilācijas kanālu skaita.

Mūsu māja pagājušajā gadā mēģināja cīnīties ar pārvaldnieku, pieprasot, lai mazāk naudas ņem par mājas tehnisko apsekošanu, remontdarbu plānošanu (māja atteicās no jebkādiem remontiem) utt., bet mums pateica, ka ar kopsapulces lēmumu to panākt nevar, ja mums kaut kas nepatīk Rīgas namu pārvaldnieka tāmē, lai meklējam citu pārvaldnieku. Vai tas ir likumīgi? Kādas pozīcijas gada tāmē var mainīt ar kopsapulces lēmumu?

Dzīvokļu īpašnieki, pieņemot kopsapulcē attiecīgu lēmumu, paši bez pārvaldnieka starpniecības var nodrošināt dzīvojamai mājai funkcionāli nepieciešamā zemesgabala un koplietošanas telpu sanitāro kopšanu, citiem vārdiem runājot, taupības nolūkā var atteikties no sētnieka pakalpojumiem. Tāpat arī kopsapulcē var pieņemt lēmumu par dzīvojamai mājai nepieciešamajiem remonta darbiem. Papildus tam sadarbībā ar apsaimniekotāja speciālistiem iespējams izskatīt jautājumu par neparedzēto izdevumu samazināšanu vai izslēgšanu no pārvaldīšanas maksas. Gadījumā, ja kopsapulce nobalso par pārvaldniekam nepieņemamiem lēmumiem (piemēram, nav iespējams nodrošināt mājas pārvaldīšanu un apsaimniekošanu par tādu ikmēneša maksu, uz kādu uzstāj klienti), tad saskaņā ar Dzīvojamo māju pārvaldīšanas likumu dzīvokļu īpašniekiem patiešām jāpārņem māja no pašvaldības bilances un jāizrauga cits apsaimniekotājs. Ja viņi to neizdara, 2016. gadā spēkā būs Rīgas namu pārvaldnieka piedāvātā sākotnējā pārvaldīšanas un apsaimniekošanas darbu tāme.

Vai namu pārvalde var noorganizēt mūsu mājā kopsapulci? Iedzīvotāji ir gatavi apspriest tāmi, bet mēs neprotam noformēt protokolus un lēmumus. Pie kā var vērsties pēc palīdzības?

Pārvaldnieks var palīdzēt sasaukt kopsapulci vai veikt dzīvokļu īpašnieku aptauju. Lai to veiktu, nepieciešams dzīvokļa īpašnieka vai vairāku dzīvokļu īpašnieku kopīgs iesniegums. SIA Rīgas namu pārvaldnieks speciālisti palīdzēs gan organizēt kopsapulci vai aptauju, gan pareizi noformēt dokumentus un aptaujas anketas. Ja nepieciešama palīdzība kopsapulces sasaukšanā vai aptaujas veikšanā, galvenais ir neklusēt un vērsties pie pārvaldnieka!

Esmu īrnieks, dzīvoju Rīgas pašvaldības dzīvoklī. Mūsu mājas dzīvokļu īpašnieki, apspriežot 2016. gada tāmi, nolēma palielināt apsaimniekošanas maksu, lai veiktu remontdarbus. Vai šis sadārdzinājums skars arī mani? Dzirdēju, ka īrnieku brīdina par īres maksas celšanu ne mazāk kā sešus mēnešus iepriekš!

Jebkurš dzīvokļu īpašnieku lēmums, kas pieņemts Dzīvokļa īpašuma likuma noteiktajā kārtībā, ir saistošs visiem mājas dzīvokļu īpašniekiem un tāpat arī  neprivatizēto dzīvokļu īrniekiem, jo apsaimniekošanas maksa visiem dzīvokļu īpašumiem ir vienāda. Ņemot vērā normatīvajos aktos noteikto kārtību, pārvaldnieks neprivatizēto dzīvokļu īrniekus informē par izmaiņām iepriekš. Tas nozīmē, ka dzīvokļu īpašniekiem kārtējā gada apsaimniekošanas maksa tiek iekļauta rēķinos jau no gada sākuma, savukārt īrniekiem gada pirmos sešus mēnešus jāmaksā iepriekšējā gada apsaimniekošanas maksa, bet gada otrajā pusē – jaunā apsaimniekošanas maksa, kā arī papildus viņiem tiek pierēķināta maksa par pirmajiem sešiem mēnešiem, ja ir bijis apsaimniekošanas maksas pieaugums. Tādējādi maksājumi par dzīvokli īrniekam gada griezumā ir vienādi ar maksājumiem, ko veic dzīvokļa īpašnieks.

Uz kādiem remontdarbiem Rīgas mājās tiks likts uzsvars nākamgad? Vai 2016. gadā Rīgas namu pārvaldnieks piedāvās klientiem palielināt uzkrājumus remontam?

Katrai mājai nepieciešamo remontdarbu plāns ik gadu tiek sagatavots individuāli, jo katrai mājai ir savas prasības – vienai var būt nepieciešams jumta remonts, citai aizsargapmales atjaunošana vai ūdensapgādes sistēmas cauruļvadu nomaiņa. Līdz ar to nepieciešamā uzkrājuma apjoms katrai mājai ir individuāls, papildus vēl jāņem vērā dzīvokļu īpašnieku pieņemtie lēmumi par izmaiņām, ja tādi ir iesniegti. Lai uzzinātu, kādi ir plānotie remontdarbi un uzkrājuma apjoms tieši jūsu mājai, jāiepazīstas ar mājas apsaimniekošanas tāmi 2016. gadam. To iespējams izdarīt gan klientu apkalpošanas centros klātienē, gan elektroniski – bezmaksas pašapkalpošanās vortālā www.e-parvaldnieks.lv. Papildus ik gadu Rīgas namu pārvaldnieks nākamā gada tāmi ievieto ikviena klienta pastkastītē.

Cik daudz māju pagājušajā gadā izmantoja iespēju apspriest apsaimniekošanas tāmi un paziņot pārvaldniekam savus variantus?

2015. gada tāmi 2014. gadā apsprieda un atbilstoši savām vēlmēm un iespējām mainīja vairāk nekā 470 dzīvojamo māju iemītnieki. Vēl iepriekšējā gada nogalē un šā gada sākumā šo iespēju izmantoja 320 māju iedzīvotāji.

Ko darīt dzīvokļa īpašniekam, kurš nav saņēmis tāmi vai neuzmanības dēļ to ir pazaudējis?

Ar nākamā gada tāmi* iespējams iepazīties gan e-vidē – www.e-parvaldnieks.lv, gan klātienē – Rīgas namu pārvaldnieka klientu apkalpošanas centros.

 

* Obligāti veicamo dzīvojamās mājas uzturēšanas un apsaimniekošanas darbu plānotās ieņēmumu un izdevumu tāmes kopsavilkums.

** Dzīvokļa īpašuma likumā noteiktajā kārtībā.

*** Pārskats par iepriekšējā kalendāra gadā iekasēto un izlietoto maksu par dzīvojamās mājas pārvaldīšanu un apsaimniekošanu.