Kā panākt pārrēķinu par gāzi?

„Labdien! Mūsu ģimene jau daudzus gadus dzīvo mājā, kas saņem gāzi no kopējās tvertnes pagalmā. Uzņēmums Latvijas propāna gāze izraksta mums izlīdzinātu rēķinu 12 mēnešiem. Maksa tiek aprēķināta, vadoties pēc ģimenes reāli patērētās gāzes iepriekšējā gadā.

Kamēr visi ģimenes cilvēki strādāja, mēs gāzi īpaši netaupījām, katru mēnesi patērējām aptuveni piecus kubikmetrus. Taču nesen es zaudēju darbu, stājos uzskaitē darba biržā un tik tikko saknapinu naudu rēķinu samaksai.

Bezdarba dēļ esam sākuši taupīt gāzi. Piemēram, nopirkām elektrisko tējkannu. Tagad netērējam vairāk par trim kubikmetriem mēnesī, bet Latvijas propāna gāze turpina mums izrakstīt rēķinus „pēc pilnas programmas” – par pieciem kubikmetriem. Iznāk, ka katru mēnesi man jāpārmaksā septiņi lati!

Saprotu, ka gada beigās Latvijas propāna gāze veiks pārrēķinu. bet man jau šodien trūkst naudas pārtikai! Nosūtīju uzņēmumam pa e-pastu iesniegumu ar lūgumu pārrēķināt maksu atbilstoši gāzes reālajam patēriņam. Diemžēl nekādu atbildi neesmu saņēmusi. Ko darīt?”

Ar cieņu, Marita no Čiekurkalna

Uz lasītājas jautājumu atbild uzņēmuma Latvijas propāna gāze juridiskās nodaļas vadītāja Liāna Kukolkina:

– Uzņēmuma noteikumos teikts, ka lietotājam ir tiesības lūgt samazināt vai palielināt piegādātāja aprēķināto izlīdzināto maksājumu, ja tam ir pamats.

Šai nolūkā jāiesniedz piegādātājam rakstisks iesniegums, tad arī pārrēķins tiks veikts. Lai jūsu lasītāja neuztraucas! Mēs atradīsim viņas pa e-pastu atsūtīto iesniegumu un attiecīgi rīkosimies. Bet klientiem vajadzētu iegaumēt, ka drošāk ir atnest rakstisku iesniegumu uz uzņēmuma biroju, jo tādā gadījumā viņiem paliks otrais eksemplārs un viņi varēs pieprasīt atbildi mēneša laikā, kā to paredz likums.