RNP atjauno līgumsodu

Pexels.com

Sākot ar 1. jūliju, uzņēmums Rīgas namu pārvaldnieks (RNP) atjauno līgumsoda jeb nokavējuma procentu piemērošanu uzņēmuma klientiem. Visā Covid-19 pandēmijas laikā RNP bija atcēlis līgumsoda piemērošanu, tomēr, beidzoties ārkārtējai situācijai, kā arī ņemot vērā, ka uzņēmuma klientiem būtisku pakalpojumu sniedzēji lēmuši atsākt piemērot nokavējuma procentus, arī RNP tos atjauno.

Kopumā divarpus gadus SIA Rīgas namu pārvaldnieks, SIA Rīgas ūdens un AS Rīgas siltums nepiemēroja nokavējuma procentus, tomēr, noslēdzoties ārkārtējai situācijai, faktiski ir beidzies pamatojums nokavējuma procentu nepiemērošanai.

Kopš 2020. gada RNP klientu norēķinu disciplīna uzlabojusies, sasniedzot vairāk kā 80%. Tie ir klienti, kuri rēķinus apmaksā noteiktajā termiņā. Labā ziņa, ka tādējādi nokavējuma procenti skars mazāk klientu.

Pakalpojumu sniedzēju piegādātie pakalpojumi veido būtisku daļu no RNP komunālo pakalpojumu rēķinu apjoma. Svarīgi par tiem norēķināties savlaicīgi, lai pakalpojuma saņemšana netiktu pārtraukta, bet, ja rodas problēmas ar rēķinu apmaksu, vērsties pēc palīdzības Sociālajā dienestā.

Diemžēl, ņemot vērā ģeopolitisko situāciju, nākamā apkures sezona būs nopietns pārbaudījums visiem, jo prognozes liecina, ka, piemēram, rēķina pozīcija par apkuri rudens sezonā  var pieaugt līdz pat divām reizēm.