Tarifs – viens, bet maksa – atšķirīga

123rf.com

„Jau sen esmu elektroenerģijas piegādātāja Elektrum kliente. Nesen noskaidroju, ka maksāju par elektrību pēc neizdevīgā dinamiskā tarifa, kas ir atkarīgs no cenu svārstībām biržā,” raksta Ināra. „Parasti es maksāju 30–40 eiro mēnesī un nepievērsu tam uzmanību, taču, kad nesen sakarā ar strauju biržas cenu pieaugumu man atnāca rēķins par 80 eiro mēnesī, es izjutu šoku.

Es nevaru atļauties maksāt tādas summas, tādēļ nolēmu mainīt tā paša piegādātāja tarifu, tas ir, izvēlēties Elektrum tarifu Universālais. Šo tarifu izvēlējos pēc draudzenes ieteikuma, jo viņa līdz šim nebija izjutusi lielu elektrības cenu pieaugumu. Tarifu maiņas procesā konstatēju, ka viena kilovata cena pēc tarifa Universālais man būs ļoti atšķirīga no tās, ko maksā draudzene. Jaunajā līgumā man piedāvāja maksu 0,45 eiro par kilovatstundu, taču draudzene par to pašu tarifu maksā 0,19 eiro par kilovatstundu (līdz septembrim maksāja 0,11 eiro). Mani interesē, vai man ir pareizi aprēķināta elektrības cena?

Kāpēc par vienu un to pašu pakalpojumu jaunam tarifa lietotājam ir jāmaksā vairāk, bet lietotājam ar stāžu – mazāk? Tā ir milzīga pārmaksa!”

Atbild AS Latvenergo pārstāve Ivita Bīdere:

Elektrum pakalpojumu izmaksas katram pircējam ir atšķirīgas, tāpēc cenu piedāvājums Inārai un viņas draudzenei patiešām var atšķirties.

Elektroenerģijas cena jaunajam patērētājam tiek noteikta līguma parakstīšanas brīdī, tas nozīmē, ka tā ir atkarīga no tābrīža elektroenerģijas cenas tirgū.

Piemēram, elektroenerģijas cenas pēc fiksētiem līgumiem vienam un tam pašam produktam pie viena un tā paša patēriņa mēnesi no mēneša atšķirsies. Tas atspoguļo tirgus dinamiku, tāpēc līguma noslēgšanas brīdī klients saņem visaktuālāko piedāvājumu.

Tādējādi elektrības cena paketes Universālais ietvaros Ināras draudzenei, kura līgumu noslēgusi, visticamāk, pirms vairākiem gadiem, atšķiras no pašreizējās tirgus situācijas, kad elektroenerģijas cenas augušas.

Vēstules autorei mēs ieteiktu  vērsties pēc padoma pie profesionāļa, lai izvēlētos piemērotāko produktu. To iespējams izdarīt Elektrum klientu apkalpošanas dienestā, zvanot pa tālruni 8400, vai portālā elektrum.lv. Speciālists ieteiks vispiemērotāko un ekonomiski efektīvāko produktu, novērtējot jūsu patēriņu un ieradumus.

Iespējams, ka atšķirīgi ir arī Ināras un viņas draudzenes patēriņi un paradumi, turklāt tarifs Universālais tika speciāli izstrādāts tiem gadījumiem, kad klienti apzināti neizvēlējās kādu no tarifiem, tādēļ to nevar saukt par izdevīgāko izvēli.

Piemēram, mājsaimniecībai ar Latvijai tipisku vidējo patēriņu 150 kW/h mēnesī un vienfāzes pieslēgumu par piemērotāko varētu ieteikt Elektrum Ekonomiskais ar fiksētu cenu un beztermiņa līgumu.

Visērtākais veids, kā salīdzināt tarifu cenas, ir izmantot elektroenerģijas cenu kalkulatoru interneta vietnē Swedbank elektrum.lv. Ja mājsaimniecība ar patēriņu 140 kW/h noslēgs elektroenerģijas piegādes līgumu no šā gada 2. novembra, tad viena kilovata cena (ar PVN) būs 0,48678 eiro.