Apkures nav, bet pārvaldnieks izraksta rēķinus Drukāt
Svētdiena, 18 marts 2018 21:07

„Man ir izveidojies strīds ar mājas apsaimniekotāju – uzņēmumu Mūsu saimnieks. Jau 90. gados pārvaldnieks manam dzīvoklim atslēdza siltumpadevi, jo nevarēja to nodrošināt tehnisku iemeslu dēļ. Esmu ierīkojusi dzīvoklī autonomu apkures sistēmu. Visus šos gadus Mūsu saimnieks man izrakstīja samazinātus rēķinus par apkuri, bet kopš 2016./2017. gada apkures sezonas sāka izrakstīt rēķinu par visu dzīvokļa platību. Patlaban man ir izveidojies parāds par apkuri, jo rēķinos šo pozīciju nemaksāju, tā kā uzskatu to par nelikumīgu. Kā rīkoties?” Anita Štelfa

Atbild Rīgas apsaimniekotāju asociācijas valdes priekšsēdētājs Igors Trubko.

Civillikumā ir teikts, ka ikviens rēķins, ko tā saņēmējs uzskata par nepamatotu, ir jāapstrīd tiesā. Praksē tik tiešām ir situācijas, kad dzīvokļa īpašniekam atsevišķas pozīcijas rēķinā nav jāmaksā. Taču, ja dzīvokļa īpašnieks pats nevēršas tiesā, likums viņu nevar pasargāt.

Tādēļ es, pirmkārt, dzīvokļu īpašniecei ieteiktu vērsties tiesā, kaut arī vēstulē ir ļoti maz informācijas, lai saprastu situāciju.

Otrkārt, ja pārvaldnieks apkuri ir atslēdzis tehnisku iemeslu dēļ,  tagad, sākot pieprasīt pilnu apmaksu par neesošu pakalpojumu, viņam vispirms jānodrošina siltumpadeve konkrētajā dzīvoklī.